tag:blogger.com,1999:blog-7514821376532235230.comments2024-03-12T16:20:10.371+02:00מענה לשוןUnknownnoreply@blogger.comBlogger125125tag:blogger.com,1999:blog-7514821376532235230.post-12295878876342833992024-03-12T16:20:10.371+02:002024-03-12T16:20:10.371+02:00להרחבה בנושא "ה' יִמְלֹךְ לְעֹלָם וָעֶד&q...<br />להרחבה בנושא "ה' יִמְלֹךְ לְעֹלָם וָעֶד", צפו בהרצאתי ביום העיון "תורה ולשון בצָהֳרֵי יום" – ה'תש"פ<br />https://www.maanelashon.org/?p=107אוריאל פרנקhttps://maanelashon.org/?p=269noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514821376532235230.post-40208918024289754952024-01-11T13:57:47.873+02:002024-01-11T13:57:47.873+02:00דברים נפלאים תודה רבה!דברים נפלאים תודה רבה!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514821376532235230.post-16377827784729866532024-01-09T12:11:15.122+02:002024-01-09T12:11:15.122+02:00מהנה ומחכים, כתוב בשפה קולחת ונעימה. לו ישכילו כל ...מהנה ומחכים, כתוב בשפה קולחת ונעימה. לו ישכילו כל מורי הדקדוק ללמד באופן זה, ומלאה ה ארץ דעה. יישר כחך.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514821376532235230.post-68253026766501656222023-12-12T21:43:16.396+02:002023-12-12T21:43:16.396+02:00איך 2 תגובות אלה קשורים לעמוד זה? איך 2 תגובות אלה קשורים לעמוד זה? Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514821376532235230.post-47138395208206984622023-12-12T09:45:39.263+02:002023-12-12T09:45:39.263+02:00הספר אינו רק מקיף את עניין הלשון כמקצוע - אלא כיצד...הספר אינו רק מקיף את עניין הלשון כמקצוע - אלא כיצד כל מלה בעברית היא מפתח להבנת החיים למעשה.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514821376532235230.post-73073493562351472042023-12-02T19:32:27.909+02:002023-12-02T19:32:27.909+02:00תודה.
האם תוכל להדביק כאן את הקטע הרלוונטי, או לפ...תודה. <br />האם תוכל להדביק כאן את הקטע הרלוונטי, או לפחות קישור לאתר שבו מופיע הספר? <br />חזק וברוך!מענה לשוןnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514821376532235230.post-5727097524422962512023-12-01T11:33:30.298+02:002023-12-01T11:33:30.298+02:00רמב"ם מייחס לאל את תואר השלמות. מרחיב על כך ב...רמב"ם מייחס לאל את תואר השלמות. מרחיב על כך בפרק בספר שנכתב "שמע": עיון מטאפיזי לאור המקורות. מאיר בוזגלוnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514821376532235230.post-68061110168438017862023-11-16T11:44:14.855+02:002023-11-16T11:44:14.855+02:00מעניין לעניין באותו עניין:
https://youtu.be/N_OpK...מעניין לעניין באותו עניין:<br /><br />https://youtu.be/N_OpKfjB_wA?si=7Hw_50ugt8X46jWCאוריאלnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514821376532235230.post-48829640560392236162023-11-02T15:41:05.131+02:002023-11-02T15:41:05.131+02:00יש לציין שחלק מהטליתות מצויצות בתכלת! יש לציין שחלק מהטליתות מצויצות בתכלת! Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514821376532235230.post-38165051183539222182023-10-31T21:36:32.960+02:002023-10-31T21:36:32.960+02:00אגב, חסידים מספרים על סגולת מזמור זה להבריח גוים.אגב, חסידים מספרים על סגולת מזמור זה להבריח גוים.אוריאל פרנקnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514821376532235230.post-29266546950243919932023-10-31T21:12:31.462+02:002023-10-31T21:12:31.462+02:00רבים טועים בפיסוק בתהלים ב, ז: אין לחבר יחד את &qu...רבים טועים בפיסוק בתהלים ב, ז: אין לחבר יחד את "חֹ֥ק יֽ"י֗", אלא כמבואר לעיל!<br />ברוב ההקלטות באתר זה פיסקו אל נכון: <br />https://www.nli.org.il/he/piyut/Piyut1media_010430101267405171/NLI<br />אוריאל פרנקnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514821376532235230.post-57944804367196064522023-10-12T00:53:24.053+03:002023-10-12T00:53:24.053+03:00להשמצות, גידופים והערות שלא ממין העניין, אפשר לנצל...להשמצות, גידופים והערות שלא ממין העניין, אפשר לנצל במות אחרות. <br />נא לנצל את אפשרות התגובות באתר זה לתגובות ענייניות ותרבותיות. <br />עם ישראל חי!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514821376532235230.post-45912981615709306452023-10-10T11:52:19.311+03:002023-10-10T11:52:19.311+03:00מה זה עזר, באמת? בית ראשון הוחרב, בשל יהירות, ובעי...מה זה עזר, באמת? בית ראשון הוחרב, בשל יהירות, ובעיקר בשל עבודה זרה וכו' - אני מניח שעבודה זרה היא התנהגות החרדים. בית שני הוחרב גם בגלל שנאה, שריפת ממגורות המזון - הכל תלוי רק בבני אדם ובמעשיהם. אם יש אלוהים, הוא יבחר בסוף בצד המנצח.arik benedek chavivhttps://www.blogger.com/profile/10153886439820740828noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514821376532235230.post-44839230576556174332023-09-20T17:19:33.820+03:002023-09-20T17:19:33.820+03:00אכן, אך היכן מופיעה המילה 'שׁוֹהַם'?
הנה ה...אכן, אך היכן מופיעה המילה 'שׁוֹהַם'?<br />הנה הבית של הפיוט:<br />אֵיךְ חֵרְפוּנִי מְעוֹלָלַי מְהוֹלָלַי כֻּלָּהֶם. <br />צִלָּם אֶצְלָם לֹא סָר מֵעֲלֵיהֶם. <br />וְהֵמָּה קָרְאוּ הֶאָח הֶאָח בְּמִלֵּיהֶם. <br />וַאֲנִי הָיִיתִי חֶרְפָּה לָהֶם.אפ"רnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514821376532235230.post-14105074505240416252023-09-20T12:12:24.806+03:002023-09-20T12:12:24.806+03:00הצורה 'כּוּלָהַם' מתחרזת יפה, למשל, עם המי...הצורה 'כּוּלָהַם' מתחרזת יפה, למשל, עם המילה 'שׁוֹהַם'Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514821376532235230.post-6133560535998569722023-05-09T11:53:36.331+03:002023-05-09T11:53:36.331+03:00ההגייה בסגול היא תיקון יתר בהשפעת ההגייה לפני ה-ח-...ההגייה בסגול היא תיקון יתר בהשפעת ההגייה לפני ה-ח-ע בקמץ. ה"א השאלה דחוק מאוד כאן, היות שבדרך כלל היא מצטרפת לפעלים ולא לשמות (לעיתים למילות קישור) ותמיד בתחילת מבע ולא באמצעו. לכן ראוי יותר לקרוא בקמץ כדין כל ה"א הידיעה. כך מובן גם מהקשר הטקסט.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514821376532235230.post-154684089000256652023-03-06T13:13:19.581+02:002023-03-06T13:13:19.581+02:00נמצא בקישור זה:
https://groups.google.com/g/lashon...נמצא בקישור זה:<br />https://groups.google.com/g/lashon-al-kze-halashon/c/PyXr2mMKUQ4/m/-k2S85fNAwAJAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514821376532235230.post-18846575697858619482023-01-30T10:33:30.818+02:002023-01-30T10:33:30.818+02:00דומני שתגובה זו דומה לטענה של התגובה לעיל בשם zori...דומני שתגובה זו דומה לטענה של התגובה לעיל בשם zoridi<br /><br />ולכן, התשובה היא בעצם התשובה דלעיל: <br />מעיון במקרא נראה שאין הבדל במשמעויות שונות של כמה בהתאם להטעמה. <br />המילה "כמה" במקרא מוטעמת תמיד מלרע, ולא משנה אם השאלה היא מספרית או שזוהי תלונה.אפרnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514821376532235230.post-79646603589460442862023-01-20T10:45:10.668+02:002023-01-20T10:45:10.668+02:00תגובות שכאלה מתאימות יותר ל"צור קשר".תגובות שכאלה מתאימות יותר ל"צור קשר". Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514821376532235230.post-44947723577473920622023-01-12T10:57:29.678+02:002023-01-12T10:57:29.678+02:00הסבר זה מובא בהרחבה באתר זה:
https://www.barmitz...הסבר זה מובא בהרחבה באתר זה:<br /><br /><br />https://www.barmitzvateacher.com/blog-post-68.htmlAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514821376532235230.post-43716285779011803362023-01-05T21:56:51.487+02:002023-01-05T21:56:51.487+02:00לידיעה כללית יצא ספר רחב היקף ראשון מסוגו בשם &quo...לידיעה כללית יצא ספר רחב היקף ראשון מסוגו בשם "'נוקב מרגליות' - לשון הקודש המפתח לאמת". Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514821376532235230.post-58040773788856559872022-11-21T23:23:29.689+02:002022-11-21T23:23:29.689+02:00קישור לאתר "ניב שפה" של אברהם דיין
http...קישור לאתר "ניב שפה" של אברהם דיין<br /><br />http://www.nivsafa.co.il/?niv=beshetzef-ketzefAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514821376532235230.post-30056974863007350012022-11-15T15:33:13.114+02:002022-11-15T15:33:13.114+02:00"תודה", "תודה רבה", שבה מודים ..."תודה", "תודה רבה", שבה מודים לזולת על חסד או טובה שעשה עמנו היא תרגום שאול מלועזית. העברית גורסת "ברוך תהיה", "ברוכים תהיו". כלשון הזה מצינו באיגרות מן הגניזה ובפי בני תימן היא מקובלת עד היום.<br />מטבעות ישנים אחרים הם "תאושר", "תבורך", שטבע אותם ר׳ אברהם אבן עזרא בפיוטו "אצולה לפנים", כברכה לחתן־תורה.<br /><br />יהודה רצהבי, "ברכות נימוסין שבפינו", לשוננו לעם מו (תשנ״ה, 1995), א, עמ' 21אhttps://www.blogger.com/profile/18137135693893816144noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514821376532235230.post-87954854870205428082022-10-13T14:17:26.265+03:002022-10-13T14:17:26.265+03:00להתווכיח
להתווכיח<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514821376532235230.post-9107518272306456292022-09-28T01:13:28.449+03:002022-09-28T01:13:28.449+03:00בכמה מלרע השאלה היא כמה יש או כמה נשאר והתשובה היא...בכמה מלרע השאלה היא כמה יש או כמה נשאר והתשובה היא מספרית, ואילו כמה מלעיל השאלה "למה", למה יש יותר מדיי מהדבר השלילי הזה כמו: כמה זמן אני צריך לחכות לך? כשהדבר השלילי הוא לחכות לך, או כמה צריך להעיר לך? הדבר השלילי הוא שצריך להעיר לך , או כַּ֭מָּה יַמְר֣וּהוּ בַמִּדְבָּ֑ר יַֽ֝עֲצִיב֗וּהוּ בִּֽישִׁימֽוֹן, ולכן אין כאן תשובה מספרית, כי לא הייתה שאלה מספרית, היה משהוא שבהווה נשמע כמו תלונה שדורשת שתפסיק כבר, ובעבר נשמע כמו תלונה של חבל שכך היהAnonymousnoreply@blogger.com